Scarlett&Martine.reismee.nl

Good hope orphanage en het weerzien met de kinderen

Scarlett ging ochtends vroeg meteen naar de kinderen toe en ze waren super blij haar allemaal weer te zien. Wat een ontzettend warm welkon zeg.

Vanwege de vakantie waren er maar 5 kinderen maar 3 kinderen kenden wij nog heel goed, 1 een beetje want dit was het broertje van ons sponsorkindje die wij al wel eens ontmoet hadden en 1 meisje Rachel hebben wij die dag voor het eerst ontmoet.

Even later kwam nusera nog langs een meisje dat daar niet slaapt maar alleen overdag in het weeshuis is.

Na een week kwam ik er achter dat zij de dochter is van een van de Aunties Fatuma, het rare is dat ik haar in die week een keer naar haarmoeder gevraagd heb en wat haar moeder doet en zijn legde mij uit dat haar moeder werkt in het weeshuis en dat zij schoonmaakt etc en toen ik vroeg maar waar is je moeder dan zei ze alleen maar ze is er nu even niet maar geen 1 keer zei ze dat haar moeder Fatuma was. Ik kwam daar achter doordat de coordinator mij dit vertelde het was zo een rare gewaarwording dat ze niet gewoon zei dat is mijn moeder. Ik sprak haar hier op aan en toen zei ze ja dat is mijn moeder. Maar ja het zal wel anders werken ze noemt haar tenslotte ook geen mama maar auntie net als de rest van de kinderen.

Dit weeshuis is duidelijk veel ruimer opgezet en hun slaapkamers zijn veel overzichtelijker. Samen met de kinderen hebben wij de meegenomen spelletjes bekeken ze waren zo blij met 4 op een rij en mens erger je niet, we gingen meteen spelen en ik heb meteen leren tellen in het swahili. al snel vroegen ze naar de loom elastiekjes want die herinnerden ze zich nog, gelukkig had ik nog een restantje gevonden thuis en meteen werden er prachtige armbandjes gemaakt.

Helaas was er 1 ding niet verandert ze gaan nog steeds niet netjes om met hun spullen dus zijn we meteen maar weer op dag 1 begonnen met trainen, ga zorgvuldig om de spullen die je hebt en als je een spelletje pakt ruim het dan ook weer netjes op, Het heeft heel wat frustratiesopgeleverd.

Omdat het vakantie is verloopt alles wat rustiger dus rond een uur of 10 kregen wij ontbijt, dit ontbijt was zelfs nog kariger dan het ontbijt in het andere weeshuis. Heel simpel nl, brood en jam en thee met suiker. Gelukkig wist ik het nog van de vorige keer en herinnerde ik mij dat vleeswaren en kaas niet makkelijk te verkrijgen waren en als wel dan peperduur. Dus hadden wij zelf maar wat mee genomen om het ontbijt een stuk te veraangenamen. Ditwas een super idee.

In de loop van de middag met de daladala en Irene en Scarlett naar de stad gegaan. Paar kleine boodchappen gedaan en even in een mini speeltuintje gespeeld. Het was een leuke eerste dag

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!