Scarlett&Martine.reismee.nl

Laatste dag

De laatste dag is helaas alweer aangebroken. Als eerste ging Scarlett samen met Nusera tosties maken we hadden nl nog kaas over dus dat was een super idee van Scarlett. Vanmorgen een afspraak met de directeur van de school om af te spreken wat hij precies nodig heeft. Vroeg in de ochtend waren de leraren al aanwezig om te beginnen met het opruimen en schoonmaken van de klaslokalen. Ik heb toen even met leraressen van de baby klassen gesproken.Er zijn 2 babyklassen 1 klasmet 2 en 3 jarigen en 1 klas met3en 4 jarigen . Ik vond het weer moeilijk om te zien hoeveel van diepeuters in eenklas zitten en wat ze allemaal al moeten leren. Benson die 4 is heeft zelfs al een soort huiswerk waar hij letters moet oefenen. Ik heb kort gesproken met de juffen die vertelden hoe het eraan toe gaat, tekenen gaat via het bord. De juf maakt een tekening op het bord en de kinderen tekenen het na. Het is echt zo anders en alhoewel dat niet perse verkeerd is vond ik het voor die kleintjes wel heel moeilijk omte zien op wat voor manier ze al moeten leren. Bij ons spelen ze nog heerlijk op die leeftijd.

Scarlett wilde haar haar laten vlechten dus zij samen met de kinderen op zoek naar een saloon waar zij dit konden doen. De eerste waar ze heen ginngen was dicht maar de tweede vond het geen probleem. Inmiddels was ik klaar met mijn gesprek en ging ik met Scarlett mee, Scarlett wilde de helft van haar haar gevlochten hebben en dat zou 2000 shilling kosten dat is 0.80 cent dus ik zei tegen scarlett dat is wel heel weinig wil je misschien je hele haar doen. Wij gevraagd wat dat kost en ongelooflijk maar dat zou dan 3000 shilling zijn 1.20 dus. Dat was een makkelijk keuze voor dat bedrag doen we maar meteen al het haar. Het was wel even een opgave want de dame die het deed was erg ruw, Scarlett zei dat ze erg aan haar trok en zelfs de kinderen zeiden het.

Terwijl Scarlett bij de kapper zat ging ik weer terug naar de directeur om nog wat dingen uit te zoeken. In het eerste gesprek had mij nl een mooi doel gegeven om het resterende geld te besteden. Wat blijkt de kinderen van het weeshuis hebben geen schoolboeken, alle kinderen behalve deze kinderen hebben schoolboeken. Dit levert volgens hem een oneerlijke situatie op als zij moeten studeren of huiswerk moeten maken. Voor mij was de keuze snel gemaakt de kinderen gaan schoolboeken krijgen want dat is toch wel een noodzakelijk iets als je op school zit.

Samen met de directeur heb ik een berekening gemaakt en heb ik alles wat hij nodig heeft door genomen. Omdat ze volgend jaar natuurlijk ook weer boeken nodig hebben heb ik daar ook naar gekeken. Helaas moet ik vandaag naar huis en kan ik het zelf niet meer begeleiden maar ik heb het volste vertrouwen in de directeur en Ally. Het geld is bij Marije en die zal op basis van de rekeningen het geld betalen en dan is met het kopen van schriften, schoenen en schooltruien het geld op.

Oudersen leraren van de montesorri en alle anderen bedankt dat jullie dit mede mogelijk hebben gemaakt hebben.

Via deze weg hoop ik dat jullie een beetje kunnen zien hoe wij het gehad hebben en hoe jullie giften terrecht zijn gekomen

Maar de dag was nog niet voorbij want vandaag werd sorayah de dochter van Ally 1 jaar en om 16.45 zou er een feestje zijn dit dachten wij zouden dan nog net even kunnen mee maken want om 16.30 zouden wij vertrekken richting vliegveld. Blijkbaar was ik vergeten dat ik in Afrika was want toen ik om 16.30 vertrok was het feestje nog lang niet klaar om te beginnen. maar het eten wel dus werden wij met een bord en een flesje fanta in de auto gezet. Heerlijk gegeten wel een uitdaging in een hobbelende auto maar het is gelukt. Het afscheid was moeilijk maar door de spanning van het feestje waren de kids gelukkig afgeleid.Onderweg naar het vliegveld nog genoten van de kilimanjaro waar we de top enigzins van konden zien en toen waren we eindelijk op het vliegveld en vertrokken wij weer naar huis.

Ally, alle aunties en bibi en Mama Asha (de oprichtster van het weeshuis en de moeder van Ally) allemaal bedankt voor het ware welkom. .

Asante sana

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!