Scarlett&Martine.reismee.nl

een bezoekje aan Snakepark

Vandaag leuke dag gehad. We wilden graag ergens heen en Ally de coordinator kwam op het idee om naar het snakepark te gaan. Dus wij met een van de aunties ( een dame die daar kookt en schoonmaakt en op de kinderen let) en de kinderen in de daladala naar Arusha town van waaruit wij overstapten naar de daladala naar het snakepark. Bij het overstappen vertelde ik een vrijwilliiger dat ik de vorige keer was beroofd doordat ik per ongeluk automatisch mijn telefoon even in mijn zak had gestopt en dat die meteen daarna was gejat, helaas ik had het nog niet verteld of wij lipen een mensen menigte in om in te stappen in de daladala en ja hoor Dan de vrijwilliger was zijn telefoon kwijt. Ik heb er gelukkig van gekeerd en ik heb sindsdien een tasje binnen in mijn broek met veiligheidspeld gezet en dat geeft ij een veilig gevoel.

We zijn bijna uur in daladala onderweg geweest naar een snakepark lekker op elkaar gepropt zoals het natuulrijk hoort.

Het snakepark was een klein parkje waar je slangen, krokodillen, vogels en schildpadden kon zien. Omdat wij vanuit het weeshuis kwamen hoefden wij gelukkig geen entree te betalen alleen een donatie te doen. De kinderen hebben intens genoten van het zoeken van de slangen die in een hokje zaten en ze mochten er zelfs nog 1 om hun nek doen.

Toevallig was daar vlakbij ook nog een masai koeien markt en kon je kameel rijden. Alle kinderen hebben een ritje op de kameel gemaakt en ik stond mooi foto's te maken tenminste dat dacht ik achteraf bleek dat mijn telefoon nog op selfie stand te staan dus heb ik helaas geen foto's van de kids op een... kameel maar wel heel veel van mijzelf haha.
De masai markt was heel interessant om te zien, beetje rond gelopen en al snel aangesproken door een oude man die graag Scarlett wilde mee nemen. Hij kwam paar keer terug ondanks dat ik duidelijk zei dat dir geen optie was maar ja wie wil nou niet zo een mooi meisje ik snap hem wel. Voor dat we weer naar huis gingen nog even plaatselijk geluncht en daar het bekende tanzaniaanse gerecht gegeten nl patat met ei dus eigenlijk een soort tortilla maar dan met patatjes er in. Vrij snel kwam er tijdens het eten een jongetje uit het dorpje langs die ook honger had dus die heb ik maar dat deel wat ik niet op kreeg gevoerd, weer een buikje gevuld die dag. Daarna weer een hele rit terug met de daladala. Weer een hele belevenis

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!