Scarlett&Martine.reismee.nl

Kinderen ophalen bij familie en kopen van schoolschoenen

Vandaag samen met Marije4 kinderen opgehaald die deel vakantie bij familie of ouders hebben doorgebracht.

We wilden graag even bij de moeder van Irene langs want dit is tenslotte de moeder van ons sponsor kindje en ik wilde haar graag weer zien. Helaas spreekt zij geen woord engels dus hebben wij besloten eerst Erick op te halen zodat hij ons kan helpen met vertalen.

Dus eerst Erick op gehaald bij aankomst bij zijn tante was hij er niet en werd hij opgetrommeld en kwam hij na 10 minuten wachten er aan en riep vol enthousiasme Scarlett hij was heel blij maar ook verbaasd.

Toen naar mama Irene maar die was niet thuis maar wel even het huisje gezien waar ze woont. Daarna naar Bibi van Irene gereden om te kijken of ze daar misschien was al snel kwam ze daar aan en maakte ik kennis met de nieuwe baby Witness.

Helaas is dit al weer het zevende kind en komt er op deze manier geen einde aan de armoede gelukkig heeft Marije haar via haar stichting aangemeld voor een business cursus waar ze leert hoe ze haar handeltje in mais beter kan doen. Laten wij hopen dat dit tot goede reslutaten gaat leiden.Ook heeft Marije haar aangemeld voor een cursus gezinsplanning in de hoop dat er nu een einde komt aan het aantal kinderen, want uiteindelijk blijkt elke keer weer dat ze niet goed voor ze kan zorgen. De toestand waarop Irene en haar zusje Dorcas is het weeshuis aan kwamen was erg slecht.

Laten wij hopen dat mama Irene met wat hulp en opleiding beter in staat is haar leven in te richten want deze vrouw heeft weinig opleiding, van haar man die inmiddels alweer een paar jaar dood is mocht zij niet werken dus heeft ze weinig ervaring.

In de middag met Ally schoolschoenen gekocht voor de kinderen zodat ze weer nette schoenen hebben om naar school te gaan ipv stukke schoenen met gaten. Ik ging samen met Ally naar Arusha town daar is een tweedehands markt met schoenen die uit Europa komen. De schoenen die wij zochten moesten zwart zijn vanwege het schooluniform. De verkopers verven dus een heleboel van die schoenen zwart, Mijn handen waren pikzwart maar gelukkig kwam er iemand met een emmertje water en wat waspoeder zodat ik weer met schone handen richting huis kon. Ondertussen waren scarlett en nusera pannekoeken aan het bakken. Bij thuiskomst nog even met de kids wat oude kleding van scarlett verdeeld.Het was een feest we hadden 5 oude winterjassen mee dus heel wat kinderen hadden ineens weer een winterjas en dat is top nu de winter er aankomt.Natuurlijk wilden ze allemaal meteen hun kleding passen en daarna even showen aan iedereen wat ze hadden gekregen. De pannekoeken bakken leverde een fantastische avond op met samen bakken en zingen. Opnieuw een heerlijke dag.