Scarlett&Martine.reismee.nl

Schooltruien en schriftjes kopen

Vandaag om 10 uur met Ally afgesproken om samen schriftjes en schooltruien te kopen. Maar ja het is Afrika dus ipv 10 uur vertrokken wij rond 12.30. Eerst zat ik nog vol goede moed te wachten tot hij klaar was met zijn vergadering maar op een gegeven moment was ik er klaarmet het wachten en begon ik mij te irriteren dus ben ik mijn eigen ding gaan doen en ben ik af en toe gaan kijken hoe ver hij was. Achteraf kreeg ik een wel gemeend excuus en legde hijuit dat in Afrikahet nu eenmaal zo gaat. Uiteindelijkdus rond 12.30 op wegwe hadden de schoenen die wij voor Irenehadden gekocht weer mee want ze waren te klein. Nadat wij In arusha aankwamen en op weg waren om geld te pinnen vroeg ik Ally waar zijn eigenlijk de schoenen en die bleek hij in dedaladala te hebben laten liggen dus hij snel terug en ik naar de pin automaat voor wat geld.

Nadat we alleshadden gingen wij op weg naar dewinkel waar ze de schooltruien verkochten daar voor alle kinderen nieuwe truien aangeschaft en daarna deschriften aangeschaftmeteej schriften met 200 bladzijdes gekocht zodat ze er een tijdje mee voort kunnen. De kinderen op de primary school hebben per kind 13 schriften nodig wat een stapel. Ally heeft toen de een vriend gebeld die ons kwam ophalen dat is nl goedkoper dan een taxi zei hij want met 100 schriftjes loop je niet even richting daladala. De schoenen nogeven omgeruild inmiddels was de lunchtijd was al lang voorbij en Ally vond dat ik een echte Afrikaanse werd want ikkon zonderklagen een lunch over slaan. Aangekomen in het weeshuis alle schriftjesen truienverdeeld en watwaren ze blij. In de truien moest alleen nog wel even hun initalen worden genaaid met naald en draad niet erg makkelijk dus maar geholpen. Ze zijn nu klaar om de school weer te beginnenn en de school is best pittig voor kinderen. Kinderen op primary school zitten van 8 uur ochtend to 16.30 middags naar school met een pauze van 2 uur verdeeld over 3 periodes.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!